Вони такі різні ... Масла для трансмісії. Як в них розібратися? Чи потрібно їх міняти і коли? Чому одні автомобілісти ретельно підбирають масла для кожного виду трансмісії, а інші усюди ллють моторне масло? Відповіді на ці та інші важливі питання Ви знайдете в цій статті.
Зубчасті елементи будь-якої трансмісії потребують якісної мастилі. Для того, щоб поліпшити роботу і максимально продовжити ресурс коробок передач, мостів, механізмів рульового управління, роздавальних коробок і диференціалів були придумані спеціальні трансмісійні масла. Чим міцніше масляна плівка на шестерінки, тим менше тертя створюється при роботі зубчастих передач. Мінімізація тертя означає істотне зниження ризиків перегріву зубчастих деталей, збільшення потужності автомобіля, економію палива, захист зубчастих механізмів від передчасного зносу і пошкоджень. Від якості олійної плівки залежить зниження ударних навантажень на шестерні, зменшення вібрацій і трансмісійних шумів. З цього нескладно зрозуміти, що трансмісійне масло - найважливіший расходник для автомобіля.
Чому деякі водії ллють тільки моторне масло, а іншим потрібно трансмісійне?
Є чимало машин, де у всіх вузлах трансмісій і в робочих парах двигуна використовується одне універсальне автомасло. Тобто моторне масло застосовується для змащування двигуна, коробки і інших вузлів. Але є й інші машини, в яких для кожної трансмісії використовуються різні масла, а моторне масло заливається тільки в двигун.
Механіка і автомат вимагають різних масел
Важливо розуміти, що трансмісійне масло, яке заливається в механічну коробку передач (МКПП), не підходить для коробки-автомата (АКПП), так само як і для вариаторной або роботизованою коробок. Вимоги до рідин, призначеним для АКПП, роботів і CVT, набагато вище, ніж до масел для механічних коробок. В автоматах, варіатора і роботах використовуються ATF (Automatic Transmission Fluid) або CVT Fluid (Continuously Variable Transmission). Щоб уберегти мотори від випадкового попадання в них ATF, виробники вирішили надати рідин для трансмісій особливий колір. Найчастіше він червоний, однак, бувають і інші.
Як вибирати?
Якщо Вам потрібно купити трансмісійне масло, то в технічних параметрах важливо врахувати такі показники:
* В'язкість (для кожної трансмісії рекомендується свій індекс в'язкості, головне, щоб заявлений виробником масла показник в'язкості був стабільним в певному діапазоні температур)
* Температура застигання на морозі (чим нижче показник, тим сильніше мороз може витримати рідина)
* Температура спалаху (чим вище, тим краще стабільність в'язкості рідини при нагріванні)
* Індекс задирака (чим вище, тим краще)
* Індекс зносу (бажано, щоб він був 0,4 мм або нижче)
* Критичне навантаження (чим вище, тим краще)
Для того, щоб отримати допуски, трансмісійні масла проходять тестування на відповідність стандартам автоконцернів за якістю мастила, рівню стабільності, характеристикам захисних, антикорозійних, антиокислювальних і протипінних властивостей. З недавніх пір виробники почали приділяти увагу ще одну важливу характеристику трансмісійних масел - неагресивності до гумових ущільнювачів.
За аналогією з моторними маслами, трансміссіонку також отримує допуски на використання в конкретних автомобілях, але щоб бути на 100% впевненим у тому, що масло підходить для використання в конкретному вузлі або коробці Вашого авто , звіряйте його параметри з рекомендаціями мануала.
Що краще для трансмісії, мінералка або синтетика?
Правильна відповідь на кшталт філософського: кожному - своє. І це своє точно прописано в мануалі Вашого автомобіля. Але, якщо за технічними параметрами Вам однаково підходить синтетика і мінералка, то краще зупинитися на синтетичному трансмісивному маслі. Синтетика, звичайно ж, дорожче в ціні, але вона набагато стабільніше і довговічніше будь мінеральної рідини. Синтетичні ATF провідних виробників цінуються не тільки за стабільну базову основу, а й за високоякісні присадки. Тобто, при нормальних умовах експлуатації автомобіля синтетичне масло прослужить довше, повністю виправдавши свою високу вартість, а при підвищених навантаженнях і в екстремальних умовах експлуатації машини синтетика забезпечить більш надійний захист від зносу і задирів. {7 }
До трансмісійних масел, які роблять роботу коробки передач безшумної, відносять рідини з антифрикционной присадкою дисульфіду молібдену. Такі масла часто рекомендують заливати в зношені коробки.
Класи АPI для трансміссіонкі
Трансмісійні масла для механічних коробок передач і гіпоїдних мостів розрізняють за класифікацією API (Американського інституту нафти). Їх класи: GL-1, GL-2, GL-3, GL-4, GL-5 і MT-1. Останній виділяє в окрему групу високостабільні масла, призначені для трансмісій сільнонагруженних агрегатів, що працюють в екстремальних умовах.
Рідини ATF для автоматичних, варіаторних і роботизованих коробок класифікуються за іншими стандартами і не мають позначень API. Технічні параметри ATF підганяються під критерії специфікацій конкретних автовиробників. Наприклад, широко відомі стандарти Dexron, розроблені GM. Власні специфікації для трансмісійних рідин мають DeimlerChrysler; MAN; Toyota та інші. Завжди уважно вивчіть рекомендації мануала, щоб при заміні масла в АКПП або МКПП залити потрібну рідину.
Міжсервісний інтервал трансмісійного масла
Заміна трансмісійних масел, на відміну від моторних, відбувається не часто. 40-60 тисяч км. пробігу - це природний міжсервісний період для них. В середньому, такий кілометраж автомобіль проходить за 3-5 років. Трансмісійні вузли не вимагають частого обслуговування трансмісій своїх автомобілів, і, звичайно, вони прослужать Вам довше очікуваного, якщо Ви будете обслуговувати їх якісними витратні матеріали.
У ad-oil.com.ua Ви завжди зможете купити оригінальні трансмісійні масла за найнижчими цінами в Києві та провести заміну масла біля магазину.
Щоб додати відгук, Вам необхідно авторизуватись на сайті
Коментарів поки немає...