Товар успішно додано до корзини
Оформляючи замовлення через кошик - отримуєш знижку 5% Київ, вул. Симиренка 16А.
Шукати запчастину за номером деталі <p>миттєва розстрочка, оплата частинами</p>
  1. Головна
  2. +38(050)779-46-99

JASO - японський погляд на якість моторних масел

Класифікація масел JASO, створена Японською організацією автомобільних стандартів, - порівняно нова система стандартизації моторних масел серед існуючих нині на міжнародному ринку. {7 }

Спочатку японці зовсім не прагнули розробляти власні стандарти і користувалися американською системою API. Однак, стрімко розвивається японське автомобілебудування (ось вже у кого варто повчитися тому, як виходити з економічної кризи) яка не втомлюється щороку дивувати світ новими прогресивними ідеями, не тільки наздогнало, але і в багатьох розробках обігнало горезвісну Америку. І ось тут з використанням класифікації API почалися серйозні проблеми. Успішні новинки японського авторинку мали серйозні конструктивні відмінності від американських і європейських двигунів. Моторні масла, які за одними параметрами API підходили цих моторів, за іншими були абсолютно їм протипоказані. Назріла потреба в нових стандартах. Ще один стимул для створення нової класифікації масел - екологічні законодавчі бази в Японії, Європі і США. Вони постійно посилюють обмеження щодо шкідливих викидів, тому інженери-конструктори весь час у пошуку нових ефективних рішень з очищення вихлопних газів. Загалом, класифікація API не підійшла японського автопрому. Остаточними доводами на користь створення власної системи стандартів для японських моторних масел стали чотири причини.

1. Застосування масел стандарту API CG-4 в багатьох японських двигунах призводило до швидкого зносу клапанів через високий вміст в оліях дисперсантів, миючих присадок, які підтримують чистоту двигуна.

2. На порушених японських двигунів швидко виникав нагар від моторних масел. Це відбувалося через більш низького розташування поршнів в порівнянні з автомобілями американського і європейського виробництва.

3. Поширення японської системи повторної переробки відпрацьованих газів EGR, для продовження ресурсу якої потрібні були особливі масла.

4. У країнах Азії, де японські автомобілі займають досить велику частку ринку, часто використовуються низькоякісні моторні масла. Щоб продовжити ресурс двигунів власного виробництва, японцям необхідно було просувати на цей ринок високоякісні автомастила, сертифіковані за власними стандартами.

З 1994 року в Японії почали впроваджуватися нові методи тестування масел для дизельних моторів. Тести проводилися на двигунах японських автомобілів Nissan і Mitsubishi. Саме це послужило початком створення нової класифікації, яку ми знаємо сьогодні як JASO. Сьогодні вона включає ряд стандартів масел для 2-х тактних, 4-х тактних двигунів, а також для дизельних моторів. Стандарти JASO цінуються на міжнародному ринку. Для мотоциклетних масел саме JASO вважається найкращою класифікацією в світі, тому що тільки ця організація проводить якісне тестування масел для зчеплення в масляній ванні.

Давайте переглянемо класи JASO, що визначають рівні якості автомобільних, мотоциклетних і інших моторних масел.

Класи JASO для дизельних двигунів

Мова піде про DH-1, DH-2, DL-1 і DX-1. У 2008 році до масел груп DH-2 і DL-1 змінилися вимоги в зв'язку з введенням обмежень за змістом хлору. Розглянемо докладніше кожен клас масел.

1. JASO DH-1 - моторні масла, створені під збільшені норми викидів відпрацьованих газів. Вони мають відмінні протизносні характеристиками і посиленим захистом поршня, містять сильні антикорозійний і протипінних комплекси, стійкі до окислення і зрушенню в умовах підвищених температур. Ці продукти відрізняються низьким рівнем освіти сажі і мінімальним нагаром при підвищених навантаженнях на двигун і важких умовах експлуатації. Масла класу DH-1 досить економні, так як їм властиво невелике випаровування. Ще один плюс - вони продовжують ресурс сальників та інших ущільнювачів. Заміна масел класу DH-1 рекомендується відповідно до рекомендацій виробників двигунів. Такі мастильні продукти можуть використовуватися, якщо сірка в пальному вище рівня 0,005%. Масла класу DH-1 можна застосовувати в двигунах, сконструйованих до введення довгострокових норм викидів відпрацьованих газів. Але тільки якщо Ви використовуєте пальне, де вміст сірки не більше 0,005%, а також строго дотримуєтеся інтервал заміни масла, зазначений в мануалі виробником двигуна.

2. Клас JASO DH-2 об'єднує масла для комерційного транспорту (вантажівок і автобусів) з системами доочистки вихлопних газів. Масла дозволені до застосування тільки при використанні пального з місткістю сірки не вище 0,005%.

3. DX-1 - клас масел для важкого комерційного транспорту з турбонаддувом, системами охолодження наддувного повітря і обладнанням для рециркуляції відпрацьованих газів. Призначені для транспорту, який працює в умовах підвищених навантажень і важких умов експлуатації. Масла відповідають двигунам зі збільшеним сервісним періодом по заміні масла і поточним екологічним стандартам.

4. Група масел класу JASO DL-1 - це мастильні продукти для дизельних моторів легкових автомобілів з фільтрами саж і каталізаторами, які працюють в стандартних умовах. Масла призначені виключно для низькосірчистого пального з вмістом сірки на рівні 0,005% і менше.

Масла для 2-тактних двигунів по JASO

Для малолітражних автомобілів, мотоциклів, мопедів, човнів, бензопил та іншого моторизованого інструменту, де найчастіше застосовуються двотактні мотори, організація JASO розробила 4 класу:

1. JASO FA - для масел, використовуваних в країнах, що розвиваються. Звичайно ж, вимоги до якості цих продуктів відрізняються, і адаптовані до рівня палива.

2. JASO FB - масла, вироблені відповідно до мінімальних вимог для використання в Японії.

3. JASO FС - бездимні масла, що відповідають стандартним нормам для Японії.

4. JASO FD - високоякісні моторні масла з вдосконаленими характеристиками. Перекривають стандарт FC по чистоті мотора. Масла цього рівня вважаються кращими в Японії.

Масла для 4-тактних двигунів по JASO

Масла для мотоциклів і автомастила різняться комплексом присадок. Вся справа в особливих вимогах до фрикційним якостям, вкрай важливим для роботи зчеплення. В мотоциклетних двигунах не використовуються модифікатори тертя, тому енергозберігаючі та маловязкие масла абсолютно не підходять мотодвігателям.

Унікальними стандартами JASO для моторних масел 4-х тактних мотоциклетних двигунів сьогодні користується весь світ. Вони незамінні при підборі масла для кожного 4-тактного двигуна з «мокрим» зчепленням. Купуючи масло для мотоцикла зі зчепленням, зануреним в масляну ванну, обов'язково перевірте, чи є на етикетці класи JASO MA. Якщо так, то зі зчепленням проблем не буде.

Група МА складається з двох масел: МА1, МА2.

* JASO MA-1 позначає масла для мотоциклів з мокрим зчепленням, що працюють в режимі невеликих навантажень. Це масла з великим коефіцієнтом тертя.

* JASO MA-2 об'єднує масла для спортивних мотодвігателей зі зчепленням в масляній ванні. Коефіцієнт тертя високий.

Важливо пам'ятати, що у масел JASO MA-1 коефіцієнт тертя вище, ніж у групи MB, але нижче, ніж у МА-2.

JASO MB - клас масел для мотоциклів з сухим типом зчеплення. Коефіцієнт тертя низький. Масла цієї групи забороняється застосовувати при мокрому типі зчеплення.

Останнім часом на автомобільному і мотоциклетному ринках спостерігаються тенденції до глобалізації. На базі міжнародних класифікацій АСЕА, ILSAC, API і JASO створюється нова система, мета якої об'єднати технології тестування і на їх основі вивести нові стандарти моторних масел, які стали б спільними для всіх виробників світу. Але це вже наступна історія. Її ми розповімо пізніше.

 

Щоб додати відгук, Вам необхідно авторизуватись на сайті

Коментарів поки немає...