Якщо позначення класів SAE, API і ACEA більш-менш знайомі автомобілістам, то загадкові символи GF ILSAC на каністрах моторних масел мало кому зрозумілі. Що ж це за класифікація, ILSAC? Співвідноситься вона якось з API, ACEA, і головне - яку користь з неї ми можемо витягти для себе?
Абревіатура ILSAC означає назва організації Міжнародний комітет зі стандартизації і тестування технічних мастил, тобто, моторних масел. Комітет заснований американської та японської асоціаціями виробників автомобілів. Повна назва International Lubricant Standardization and Approval Committee.
Незважаючи на те, що в світі вже існують дві дуже впливові організації, класифікації яких відіграють значну роль на ринку моторних і трансмісійних масел, це відомі API і ACEA, комітет ILSAC сприяв значному прогресу і вніс нові, сучасні вимоги до стандартів якості масел для авто.
Основні вимоги до мастил, які були введені ILSAC:
* Зниження в'язкості масел для потужних двигунів
* Стійкість до зсуву (це означає, що масло з низькою в'язкістю витримує дуже великий тиск)
* Обов'язкова економія палива завдяки впливу моторного масла
* Екологічність, що виражається в зниженні кількості фосфору і сірки в олії
* Мінімальна піноутворення масла.
Класифікатор ILSAC виділяє 5 категорій масел: GF-1, GF-2, GF-3, GF-4, GF-5.
Перші дві з них, GF-1 і GF-2, були введені ще до 2000 року і вважаються на сьогодні застарілими. Стандарт GF-3 з'явився в 2001 році. Він відрізняється від попередників підвищеними вимогами до випаровуваності масла і здатності масла збільшувати потужність двигуна, а також більш жорсткими антиокисними і протизношувальними нормами. Введення класу GF-3 стало початком покоління енергозберігаючих масел. Саме у вимогах стандарту GF-3 були вказані обов'язкові умови щодо економії палива. Для пересічного автомобіліста це означає, що все масла, на яких зазначено відповідність GF-3 по ILSAC слід вважати енергозберігаючими.
У 2004 році комітет ILSAC оголосив про новий класі для моторних масел GF-4. У 2010 організація ввела GF-5. Останні стандарти були ще більш жорсткими у своїх вимогах. Всі масла, відповідні GF-4 і GF-5, повинні забезпечувати чистоту НЕ тільки двигуна і вихлопної системи, а й каталітичних нейтралізаторів вихлопних газів. І все це при досить рідкісній заміні масла.
Повністю нова характеристика, яка прийшла з категорією GF-5 в 2010 році, - це сумісність автомастил з біопаливом. Тому GF-5 вважається категорією масел нового екологічного покоління. Вимоги в класі GF-5 до економії палива, зниження зносу, миючим властивостям і збільшення міжсервісний інтервалу в порівнянні з попереднім GF-4 істотно посилилися, а при випробуваннях масел для стандарту GF-5 були введені додаткові тести. Новий тест дозволив виділити автомастила, які краще підходять для турбованих двигунів, так як вони не залишають відкладень на турбінах. Масла класу GF-5 утворюють менше нагару на поршнях і шламу на кришці клапанів двигуна і сітчастому фільтрі.
Основні вимоги класу GF-5:
* Підвищені енергозберігаючі характеристики до рівня ресурсозберігаючих, що більш відповідає класу SN RC по API.
* Посилені протизносні присадки для двигуна, завдяки чому масла класу GF-5 забезпечують мотору високу зносостійкість
* Сумісність з системами доочистки вихлопних газів, продовження ресурсу каталізаторів.
ILSAC і API - близнюки чи ні?
Існує велика схожість як між маслами, класифікованими по ILSAC і по API. Але їх не можна назвати повністю ідентичними. Вважається, що SN відповідає GF-5, SM - GF-4, а SL - GF-3. Однак як у вимогах до технічних характеристик масел, так і в методах їх тестування є відмінності. Так, наприклад, стандарти GF-5 вважаються більш строгими, ніж SN.
Але головне для простого автомобіліста те, що якщо на етикетці є позначення класів API і ILSAC, значить, якість масла контролюється на міжнародному рівні не однієї, а двома організаціями, а японські стандарти контролю якості зайвими не будуть. Чим надійніше контроль, тим краще результат.
Щоб додати відгук, Вам необхідно авторизуватись на сайті
Коментарів поки немає...