Світ шукає альтернативу нафти і плавно переходить на біопаливо. У Бразилії, наприклад, пальне на 85% етанолове (Е85). В Євросоюзі етанол в невеликих кількостях вже кілька років як додається в будь-який бензин. До 2020 року частка етанолу в європейському бензині повинна скласти 10%. У нас з 2014 року кількість біопалива в кожній марці бензину офіційно становить 5% (Е5). У 2017 році його зміст повинен збільшитися до 10% (Е10). Добре це чи погано? Давайте розберемося.
Біоетанол або зневоднений етанол виробляється з рослинної сировини і являє собою не що інше, як спирт С2Н5ОН. Чому наливати спирт незабаром ми будемо не в стакан, а в бак?
Кому вигідно?
Якщо зірки запалюються, значить, це комусь потрібно. Якщо щось робиться, причому в масштабах країни, значить це комусь вигідно. Виробництво біоетанолу вигідно Україні з кількох сторін: по-перше, ми знизимо енергетичну залежність від північного сусіда, по-друге, піднімемо вітчизняні аграрну і спіртопроізводящую галузі (а разом з ними доходи власників спиртзаводів, і агрохолдингів), по-третє, знизимо забруднення навколишнього середовища, по-четверте, покращимо якість вітчизняного палива ... А ось тут, як сказали б багато, «з цього місця детальніше, будь ласка», бо питання це спірне і вимагає відкритої дискусії.
Як впливає біопаливо на роботу двигуна
Виробники біопалива, а саме пального, з вмістом етілогово спирту 30% і більше, сміливо заявляють про переваги, від яких просто дух захоплює. Ну наприклад, біоетанолового паливо:
* продовжує ресурс свічок запалювання, моторного масла і самого мотора;
* дозволяє легко запустити двигун навіть при температурі -30 ° С;
* усуває ризик перегріву циліндропоршневої групи, знижує навантаження на систему охолодження;
* не засмічує двигун нагаром і відкладеннями;
* сприяє більш тихою і м'якою роботі мотора;
* екологічне паливо, викиди від його відпрацювання в 8 разів чистіше допустимої норми для бензинового палива.
Додавання етилового спирту в звичайний бензин в кількості 5-20% перетворює дуже посередній бензин в супертопліво. Октанове число підвищується від 3 до 8 од., Бензин згоряє повністю, ККД мотора зростає.
На перший погляд, може здатися, що рецепт щастя автомобілістів знайдений. Однак, повального відмови від традиційних видів палива не спостерігається. І справа тут не в тому, що автомобілісти не вірять своєму щастю. Вони б і раді вірити, але факти - річ уперта, адже поряд із захопленнями щодо властивостей спиртового палива існують і повністю протилежні відгуки. Наприклад:
* Істотно підвищується витрата палива, іноді він становить 15-20%, що при копійчаної різниці в порівнянні з вартістю бензину абсолютно невигідно для споживача, бо витрати на, і без того дороге, пальне зростають. (Є думка, що просто система ЕБУ, налаштована під суміш бензин + повітря, не може сама перебудується на менш збагачену суміш спирт + повітря, і якщо її відрегулювати, то витрата буде нормальним).
* Знижується потужність двигуна.
* Горить сигнал помилки «Перевірте двигун» (Це може статися через забиті форсунок і через час пройде, а може і ні, все залежить від якості палива).
Але ці недоліки - дрібниці в порівнянні з іншими проблемами, яких в перший час роботи на біопаливі Ви не побачите.
* Швидко виходять з ладу свічки.
* Спирт роз'їдає гумові, пластикові та алюмінієві деталі паливної системи.
* Знижується ресурс двигуна.
Цікаво, що виробники автомобілів відомих марок дуже не люблять питань про біоетанол і відповідають ухильно, мовляв, досліджень впливу спиртового палива на ресурс автомобіля компанія не проводила, тому рекомендувати не можемо ...
До речі, зверніть увагу, що в ЄС вміст етанолу в кожному бензині збільшиться до 10% тільки до 2020 року. До чого б це? Така позиція аж ніяк не випадкова. Наприклад, в Німеччині, поки ще кожна 10-я сучасна машина не готова до біопалива в силу особливостей конструкції. Збільшення кількості спирту в паливі зашкодить алюмінієві і гумові деталі таких неадаптованих авто. До 2020 року ці автомобілі вже будуть вважатися старими, термін гарантії на них закінчиться, тому можна буде сміливо списувати їх проблеми з рахунків. Німці розрахували, що до 2020 року вони будуть готові до невеликих змін в складі бензину. До речі, машини, що зійшли з конвеєрів до 2008 року зовсім не пристосовані для спиртовмісної палива. Тобто, всі старі авто незабаром «самоліквідуються» через те, що оновлене паливо приведе їх в стан, що не піддається відновленню.
5% або 10% є різниця?
Деякі авторитетні експерти ринку ПММ України вважають, що якщо 5% спирту в бензині ще не шкодить двигуну, то 7% точно буде негативно позначатися на ресурсі мотора, а 10% і зовсім вб'є його . Чому так категорично заявляють ті, хто десятки років пропрацював на цьому ринку?
Перша причина - неготовність автомобілів, які їздять по нашим дорогам до біопалива. Якщо кожна 10-я автомашина в Німеччині, вийде з ладу при збільшенні вмісту спирту в бензині до 10%, то уявіть собі, скільки машин буде угроблю у нас! Напевно, більше половини. Але, якщо в Німеччині враховують інтереси споживачів, тому що закони не дозволяють на них наплювати, то у нас думати про людей і зовсім не звикли. Друга причина песимізму експертів щодо біоетанолу в Україні в тому, що «бадяжити» паливо у нас природно, як і красти з казни. «Розводити бензин ослячої сечею» - класика жанру, побороти яку так само складно, як і всі інші хвороби нашого суспільства. Тому, навіть переобладнанням автомобілів на спиртове паливо питання не вирішується. Якість етанолу у нас залишає бажати кращого. Неякісний етанол погіршує ККД мотора. При заправці поганим спиртом суміш швидко розпадається, з'являється детонація і стукіт клапанів. Але і це ще не все. Нечисті на руку виробники замість етанолу (С2Н5ОН), виробництво якого стоїть досить таки дорого, ллють метанол (CH3OH), який в рази дешевше. Метанол сприяє швидкій корозії металу і за короткий час здатний вбити будь-який новий двигун, навіть якщо він адаптований під роботу на спирту. Відрізнити метанол від етанолу можна тільки в спеціальній лабораторії. Тобто автомобіліст на заправці не може визначити, яке біопаливо заливають йому в бак. І, якщо двигун накаже довго жити, то це буде проблемою тільки самого автомобіліста.
Можливо, в майбутньому, спирт стане чудовою альтернативою бензину, але поки ще існує в Україні спиртове пальне неконкурентоспроможний, так як переконатися в безпеці його для автомобіля неможливо. І в разі передчасного капремонту двигуна ніхто не компенсує автовласникові збитків, які він понесе через неякісне біопалива, будь-яка страхова компанія відмовить у виплаті, а гарантія на авто виявиться недійсною.
Що робити в ситуації, що склалася автомобілістам? Думайте. Порятунок потопаючих в руках самих потопаючих.
Щоб додати відгук, Вам необхідно авторизуватись на сайті
Коментарів поки немає...